Jak otworzyć i promować gabinet medycyny estetycznej?

Medycyna estetyczna, jeszcze kilka lat temu temat tabu, współcześnie cieszy się ogromnym zainteresowaniem wśród polskich kobiet. Młodość i piękno to w naszym społeczeństwie bardzo ważne wartości, dlatego nie dziwi, że ludzie chcą płacić za zabiegi upiększające ich ciała. Własny gabinet medycyny estetycznej to marzenie niejednego lekarza. Jeżeli zadbamy o wysoką jakość i różnorodność świadczonych usług mamy duże szanse na odniesienie sukcesu w branży.

Jak się przygotować do otwarcia kliniki medycyny estetycznej?

Założenie kliniki medycyny estetycznej to duże przedsięwzięcie, do którego trzeba odpowiednio się przygotować. Bardzo ważne jest zatrudnienie odpowiedniego personelu, ponieważ jedna osoba nie poradzi sobie z prowadzeniem tego rodzaju biznesu. Najczęściej placówki specjalizujące się w medycynie estetycznej otwierają chirurdzy plastyczni. Dobrze jednak kiedy klinika zatrudnia specjalistów w takiej dziedzinie jak na przykład dermatologia. Ponadto należy pamiętać o pielęgniarkach i pracownikach zajmujących się obsługą klienta.

Zanim zaczniemy szukać obiektu, w którym będzie się mieściła nasza klinika, powinniśmy zapoznać się szczegółowo z przepisami prawnymi dotyczącymi tego rodzaju placówek. Klinika zanim zostanie dopuszczona do użytku musi spełnić wiele warunków. Przede wszystkim musi ona posiadać takie pomieszczenia jak:

  • gabinety lekarskie,
  • sale operacyjne,
  • sale ambulatoryjnych zabiegów,
  • pomieszczenie higieniczno-sanitarne, z którego będą korzystali pracownicy i pacjenci,
  • szatnie i poczekalnie,
  • miejsce, w którym będą przechowywane środki czystości,
  • magazyn do przechowywania preparatów kosmetycznych,
  • pomieszczenie w którym przechowywana będzie czysta i brudna bielizna,
  • wydzielone miejsce na odpady.

Jeżeli budynek kliniki nie spełnia tych warunków, konieczne będzie przeprowadzenie remontu.

Wyposażenie kliniki medycyny estetycznej

Właściciel kliniki medycyny estetycznej musi liczyć się z tym, że dużą część jego oszczędności pochłonie zakup wyposażenia. Całkowite koszty będą jednak zależne od rodzaju zabiegów wykonywanych w placówce. Im liczniejsze i bardziej różnorodne, tym więcej trzeba będzie zapłacić. Jeżeli nie stać nas na sprzęt nowy, istnieje możliwość zakupu urządzeń używanych. Oprócz specjalistycznego sprzętu trzeba zadbać o umeblowanie wszystkich pomieszczeń.

Odpowiednie fundusze należy zarezerwować również na zakup preparatów kosmetycznych używanych przy konkretnych zabiegach. Warto zadbać o również odpowiednie miejsce do ich przechowywania.

Wybór odpowiedniej lokalizacji

Znalezienie dobrej lokalizacji dla kliniki medycyny estetycznej ma duże znaczenie dla jej rozwoju. Lokalizacja powinna uwzględniać nasze plany na biznes. Jeżeli nasze usługi w dużej skierowane są do obcokrajowców, na przykład Niemców, logiczne jest usytuowanie kliniki przy granicy polsko-niemieckiej. W przypadku takiego obiektu jak klinika medycyny estetycznej lokalizacja powinna być ogólnie dostępna, jednak nie warto decydować się na budynek w samym centrum miasta. Pamiętajmy, że pacjentom poprawiającym swoją urodę potrzebna jest prywatność. Klinika powinna posiadać parking, na którym klienci swobodnie zaparkują swoje auta.

Jak skutecznie promować klinikę?

Jeżeli zależy nam, żeby prowadzona przez nas klinika medycyny estetycznej szybko zyskała nowych pacjentów, musimy zadbać o jej promocję. Pierwszym krokiem prowadzącym do tego celu jest niewątpliwie założenie jej strony internetowej. Współcześnie większość osób zainteresowanych zabiegami medycyny estetycznej szuka informacji o nich w internecie. W sytuacji, kiedy nie posiadamy strony internetowej, istnieją małe szanse, że ktoś dowie się o prowadzonej przez nas działalności. Strona internetowa kliniki medycyny estetycznej powinna wyglądać profesjonalnie, być czytelna i łatwa w obsłudze. Powinny znaleźć się na niej:

  • niezbędne informacje odnośnie oferowanych przez nas zabiegów,
  • zdjęcia efektów zabiegów,
  • aktualny cennik,
  • zdjęcia i filmy przedstawiające klinikę,
  • informację o lekarzach pracujących w tym miejscu,
  • widoczne dane kontaktowe.

Żeby strona internetowa kliniki medycyny estetycznej zaczęła cieszyć się popularnością należy zadbać o jej pozycjonowanie oraz kampanie Adwords (więcej). Pierwsze miejsca w wyszukiwarkach zwiększą nasze szanse na pozyskanie nowych klientów.

Budowa pozycji w branży

Najlepsza forma reklamy dla gabinetu medycyny estetycznej to renoma lekarzy w niej pracujących. Jeżeli uda się nam zbudować wizerunek eksperta w swojej dziedzinie, z całą pewnością nie będziemy narzekać na brak pracy – mówi nam przedstawiciel firmy Carted, zajmującej się promowaniem firm w internecie. Będziemy mogli również podnieść stawki. Dobrą metodą kreacji wizerunku est udzielanie się w branżowych czasopismach, udzielanie się na forum publicznym w charakterze eksperta. Pewną formą reklamy w internecie może być także prowadzenie bloga. Warto mieć świadomość, że treści na nim zawarte powinny być rzetelne i interesujące dla czytelnika.

Franczyza zwalnia z obowiązku promocji

Osoby, które nie chcą inwestować dużych pieniędzy w reklamę w internecie lub reklamę stacjonarną, mogą pomyśleć o franczyzie. Otworzenie kliniki pod znaną marką z całą pewnością daje poczucie bezpieczeństwa finansowego.