Co dzieje się przy przedawkowaniu leków przeciwbólowych?

Niestety, fakt że mamy do czynienia z takim łatwym i niczym nieregulowanym dostępem do leków przeciwbólowych bez recepty, które można teraz kupić praktycznie w każdym kiosku, sklepie monopolowym, a nawet i w niektórych warzywniakach, mamy do czynienia z sytuacją, ze ludzie samodzielnie się podleczają, jeśli chodzi o jakieś bóle.

Brak rozsądku i stopniowe zwiększanie dawek przy braku efektu skutkuje tym, że będziemy mieli do czynienia z ryzykiem przedawkowania. Tak naprawdę, przesadzenie z ilością leków przeciwbólowych może w niektórych przypadkach skutkować katastrofą. W pierwszej grupie analgetycznej nawet, przedawkowanie leków może się odbić niszcząco na pracy wątroby czy nerek, nie mówiąc też o bardziej złożonych powikłaniach, stanowiących bardzo duże zagrożenie i problem dla organizmu.
Jak może się objawiać przedawkowanie? Przykładowo, gdy ktoś przesadzi z aspiryną, będziemy mieli do czynienia z symptomami podobnymi do tych przy zatruciu pokarmowym lub grypie żołądkowej. To znaczy możne to być kwestia wymiotów i nudności, ale to nie wszystko. Mogą się bowiem zdarzyć zaburzenia wzroku i słuchu, szumy uszne o różnym natężeniu. Dalsze stadia w przedawkowaniu to kwestia rozwoju metabolicznej kwasicy, której symptomem są drgawki, niewydolność nerek czy zapadnięcie w śpiączkę. Bywa, ze przyjęcie zbyt dużej dawki będzie po prostu prowadziło do śmierci. Głównym objawem przy lekach opioidowych jest depresja ośrodka oddechowego. To też jedna z głównych przyczyn zgonów, na skutek wystąpienia silnej reakcji zatrucia organizmu morfiną. Obniża się aktywność ośrodka układu nerwowego, a może równolegle wystąpić zwężenie źrenic, czyli mioza.

Niestety, sporo osób zamiast pójść do lekarza leczy się dzisiaj na własną rękę, czego skutki bywają naprawdę totalnie opłakane. Jeśli mamy jakieś nawracające bóle zdecydowanie rozsądniejszym wyjściem od takiej przeciwbólowej samowoli będzie wykorzystanie pomocy lekarza. Czasem wystarczy zmiana leku i diety, a przede wszystkim odstawienie wysokich dawek, by organizm zaczął w efektywny sposób wracać do normy. Zawsze warto trochę rozsądniej podchodzić do nawet pozornie drobnych bólowych dolegliwości, bo takie kombinowanie i samodzielne próby wyleczenia się, naprawdę często będą się kończyły tragicznymi skutkami. Zmiany zdrowotne po przedawkowaniu mogą mieć nieodwracalny charakter, szczególnie w kontekście wydolności wątroby i nerek, więc naprawdę trzeba dobrze to przemyśleć, bo może być potem za późno na jakiekolwiek ratowanie się ogólnodostępnymi lekami.