Zwalcz nadciśnienie zdrową dietą

Za wysokie ciśnienie nazywane jest już epidemią, dlatego, że cierpi na nie znaczna część populacji. Nadciśnienie jest główną przyczyną zawału serca i udaru. Mało kto zdają sobie sprawę, że może brać się ze złej diety. Najczęstszą przyczyną nadciśnienia jest jedzenie znacznej ilości soli w posiłkach. Dotyczy to już 87% populacji.

Dużo ludzi nie ma pojęcia, że w fast-foodach występuje taka dawka soli, że to zaspokaja połowę naszego dziennego zapotrzebowania na nią. Tysiące osób mimo niesolenia potraw solniczką, dostarcza jej bardzo wielką ilość do organizmu. Jak to się dzieje Musimy nie zapominać, że sól zawarta jest niemalże praktycznie wszędzie: w pieczywie, wędlinie, margarynie. Dodajmy do tego sosy, ketchup, czy gotowe przyprawy, dzienne zapotrzebowanie soli jest przekroczone. Ludzie, którzy nie chcą rezygnować z soli, mogą poszukać sól z mniejszą ilością sodu oraz z potasem.

Rzecz jasna podstawowym krokiem w przypadku nadciśnienia, jest ograniczenie lub nawet całkowite wyeliminowanie soli z diety. Kluczową sprawą w odżywianiu jest także wprowadzenie pokarmów z potasem, co eliminuje sód z organizmu. Pacjent powinien zjadać zatem do 5 posiłków dziennie, dodając do posiłków warzywa i owoce, niekoniecznie w pierwotnej wersji. Przykładowo soki owocowe czy surówki. Ważne jest aby nie solić warzyw i nie stosować posładzanych soków. Najzdrowsze są soki, które przygotujemy samemu, ze świeżych owoców. W diecie osoby chorej na nadciśnienie ważne jest wyeliminowanie tłuszczów pochodzenia zwierzęcego. Nie wolno więc jeść masła, żółtych i tłustych serów, wieprzowiny. Do jadłospisu powinniśmy wprowadzić znaczące ilości drobiu i ryb. Możemy jeść wołowinę, jednak trzeba nie zapominać, aby robić to nieczęsto. Rzecz jasna ważne jest spożywanie makaronu i ryżu, które dostarczają nam tak zdrowego błonnika.